مروری بر زندگینامه شهید «محمدنبی حسنی»

شهید  «محمد نبی حسنی» در اولین روز شهریور ۱۳۳۶ در خانواده‌ای مذهبی در اراک متولد شد.
کد خبر: ۶۶۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴ - 20May 2024

مروری بر زندگینامه شهید «محمدنبی حسنی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، شهید  «محمد نبی حسنی» در اولین روز شهریور ۱۳۳۶ در خانواده‌ای مذهبی در اراک متولد شد. پدرش کشاورزی ساده از روستایی کوچک از توابع شهر خمین بود و وی در سن ۱۴ سالگی از نعمت دستان پر مهر مادر محروم شد .

شهید بزرگوار پس از پایان دوره ی راهنمایی به استخدام ارتش در آمد و خدمت خود را در شهر قزوین ادامه داد و در سال ۱۳۵۶ ازدواج کرد و ثمره‌ی این ازدواج پسری بنام امیر بهادر می باشد . پس از انقلاب وی همراه و هم پیمان با آرمانهای امام راحل و به فرمان ایشان در اولین روزهای شروع جنگ تحمیلی همراه سایر همرزمان در کردستان پناه مظلومان شد . از ویژگی های بارز شهید گرانقدر که زبان زد نزدیکان وی است اعتقاد قلبی به رعایت اصول شرعی و صله رحم بود که در کوتاه ترین زمان مرخصی خود برای ادای این دین استفاده می کرد.

آخرین وداع شهید بزرگوار با پدر ، همسر ، فرزند و خواهر و برادرانش سال تحویل ۱۳۶۰ بود که با رهایی از تعلقات دنیوی عازم جبهه های سوسنگرد شد تا حامی مردم منطقه باشد.

سرانجام به همراه لشکر ۹۲ اهواز به فرماندهی شهید بزرگوار مسعود منفرد نیاکی به عنوان خدمه تانک در عملیات امام علی شرکت کرد که این عملیات با موفقیت های سربازان اسلام همراه بود که در نتیجه عامل عقب نشینی بعثی ها در تپه های الله اکبر شد امّا شهید والامقام در آخرین ساعات مقاومت مشترک ارتش و سپاه در تاریخ ۱۳۶۰/۰۲/۳۱ با اصابت ترکش گلوله کاتیوشا در قلبش در سن ۲۴سالگی به مقام والای شهادت نائل گردید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها